ایرادات ماشین لباسشویی بوش و رفع آن

به طور معمول همه برندهای ماشین لباسشویی ممکن است با مشکلات مشابهی روبرو شوند. بسیاری از این مشکلات به دلیل استفاده نادرست و یا عدم آگاهی برای رفع آن پدیدار می شوند.گاهی اوقات برای رفع مشکلات مربوط به لباسشویی نیاز به هیچ ابزار خاصی نیست و شما می توانید به راحتی با به کار بردن راهکارهای درست مشکل را برطرف نمایید.

برای تعمیر لباسشویی بوش خود با مرکز تعمیر لباسشویی بوش خوبان تماس بگیرید. کارشناسان ما شما را راهنمایی کرده یا در صورت لزوم سریعا در محل حضور خواهند داشت.

برخی از اوقات نیز ممکن است مشکل پیچیده تری در سیستم لباسشویی شما اتفاق بیفتد. در این شرایط بهتر است حتماً از یک متخصص مجرب برای رفع مشکل کمک بگیرید در این مقاله می توانید با رایج ترین ایرادات ماشین لباسشویی بوش آشنا شوید.

اقدامات لازم برای تعمیر ماشین لباسشویی بوش

قبل از هر چیز باید بدانید که بیشتر مشکلات مربوط به ماشین لباسشویی بوش به صورت کد خطا روی صفحه نمایشگر آن نشان داده می شود. از همین رو شما می توانید با بررسی کد خطا به ایراد ماشین لباسشویی ببرید. از طرف دیگر مطالعه دفترچه این ماشین لباسشویی به شما کمک می کند تا راحت تر آن را عیب یابی کنید. معمولاً لیستی از معانی کد خطای ماشین لباسشویی بوش در دفترچه آن ذکر شده است و شما می توانید با بررسی کدها علت ایجاد مشکل را پیدا کنید.

رایج ترین ایرادات ماشین لباسشویی بوش و رفع آن

تعمیر ماشین لباسشویی بوش - خوبان

به طور معمول ماشین لباسشویی بوش همانند سایر برندهای ماشین لباسشویی ممکن است با مشکلاتی روبرو شود. در ادامه به رایج ترین ایرادهای ماشین لباسشویی و روش‌های برطرف کردن هر یک از آن‌ها اشاره شده است.

روشن نشدن ماشین لباسشویی بوش

اگر ماشین لباسشویی شما روشن نمی شود احتمالاً برق به دستگاه نمی رسد عوامل متعددی می تواند موجب بروز مشکل شود. در صورتی که همه چراغ‌های صفحه نمایش لباسشویی خاموش باشند، احتمالاً مشکلی در برق دستگاه ایجاد شده است. ممکن است دو شاخه لباسشویی از پریز خارج شده باشد و قطعی برق ایجاد شده باشد.

اگر ماشین لباسشویی شما روشن نمی شود، اما برخی از چراغ‌های آن روشن هستند، احتمالاً مشکل دیگری در دستگاه وجود دارد. در این شرایط ممکن است سیستم کنترل لباسشویی یا برد آن دچار مشکل شده باشد.

مطلب انواع ماشین لباسشویی بوش را حتما بخوانید.

از کار افتادن همه دکمه‌های ماشین لباسشویی

روشن نشدن لباسشویی - خوبان

رایج ترین دلیل از کار افتادن همه دکمه‌های لباسشویی مربوط به فعال شدن قفل کودک است. به علاوه ممکن است شما دکمه استارت لباسشویی را به مدت خیلی کوتاه یا خیلی طولانی فشار داده باشید، ممکن است با این مشکل روبرو شوید. زمانی که قفل کودک دستگاه فعال می شود تمامی دکمه‌های آن از کار می افتند.

برای غیر فعال کردن قفل کودک می توانید کلید استارت را فشار دهید و برای ۳ تا ۵ ثانیه نگه دارید. در ماشین لباسشویی‌های لمسی بوش یک علامت مربع روشن روی صفحه نمایشگر وجود دارد و عبارت seconds 3 روی آن نوشته شده است. شما می توانید با فشار دادن این دکمه برای ۳ ثانیه قفل کودک دستگاه را خاموش کنید.

قفل شدن درب ماشین لباسشویی

اگر بعد از استفاده از ماشین لباسشویی و یا حتی قبل از شروع کار متوجه شدید که درب ماشین لباسشویی قفل شده و باز نمی شوند، احتمالاً مشکلی در قسمت سوئیچ قفل در لباسشویی ایجاد شده است. معمولاً زمانی که دستگاه در وسط کار کردن خاموش شود نیز این مشکل ایجاد می شود.

زمانی که برق دستگاه درست وسط کار کردن قطع می شود، در ماشین لباسشویی قفل می شود تا آب داخل آن خارج نشود. بنابراین این موضوع می تواند به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد و باید کردن دلیل اصلی قفل شدن درب ماشین لباسشویی بوش اهمیت زیادی برای رفع آن دارد.

مطلب راهنمای خرید ماشین لباسشویی بوش را حتما بخوانید.

عدم چرخش ماشین لباسشویی بوش

 اگر وزن لباس‌های داخل لباسشویی شما نامتعادل باشد ممکن است ماشین لباسشویی شما به خوبی نچرخد. در بسیاری از مواقع ساییده شدن زغال موتور، خرابی کوپلینگ موتور و عدم قفل شدن صحیح درب ماشین لباسشویی بوش می تواند موجب بروز مشکل شود. اگر سنسور‌های ماشین لباسشویی به هر دلیل تشخیص دهند که لباس‌های موجود در دستگاه زیاد است، این موضوع مانع چرخش لباسشویی می شود. 

سعی کنید از شستن حجم زیادی از لباس‌ها به طور یک باره پرهیز کنید و برای شستشوی لباس‌های مختلف از برنامه مشخص و مناسبی استفاده نمایید. در صورتی که مشکل نچرخیدن ماشین لباسشویی با این راهکارها حل نشد، احتمالاً مشکل مهم تری در سیستم دستگاه رخ داده است. بنابراین بهتر است برای رفع آن حتماً از یک فرد متخصص کمک بگیرید.

عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی بوش

ایرادات ماشین لباسشویی بوش - خوبان

اگر بعد از استفاده از ماشین لباسشویی بوش متوجه شدید که آب درون دستگاه تخلیه نشده است ممکن است این موضوع مربوط به مسدود شدن شلنگ لباسشویی و فیلتر‌ها باشد. از طرف دیگر معمولاً خرابی پمپ تخلیه می تواند موجب بروز این مشکل شود. برای بررسی این موضوع ابتدا ماشین لباسشویی را کمی جلو بکشید و از مسدود نمودن شلنگ تخلیه اطمینان حاصل کنید.

برای این کار باید شلنگ را از سیفون جدا کنید و داخل یک سطل بگذارید. برنامه تخلیه آب را روشن کنید؛ اگر آب به راحتی از شلنگ خارج می شود پس مشکل در آن وجود ندارد. اگر در زمان تخلیه آب متوجه شدید که صدایی از پمپ تخلیه خارج می شود اما آب به خوبی تخلیه نمی شود، احتمالاً لباس و یا یک شی خارجی موجب گرفتگی آن شده است. بنابراین باید پمپ را باز کرده و مشکل را برطرف کنید.

تکان خوردن ماشین لباسشویی بوش در حین کار

اولین و مهم ترین دلیل تکان خوردن ماشین لباسشویی بوش مربوط به تراز  نبودن دستگاه و همچنین بروز مشکل در کمک فنرهای آن است. اگر ماشین لباسشویی بوش شما حین کار کردن در لرزش‌های زیادی دارد، احتمالاً پایه‌های آن به خوبی تراز نشده اند، که می توانید به راحتی مشکل را با کوتاه و بلند کردن پایه‌های دستگاه برطرف کنید. در صورت بروز مشکل در کمک فنرهای ماشین لباسشویی نیز باید حتماً نزدیک برد متخصص کمک بگیرید.

ماشین لباسشویی بوش نیز همانند سایر برندها ممکن است در صورت استفاده نادرست و یا در طول زمان دچار مشکلاتی شود. آگاهی از علت بروز مشکل و همچنین کمک گرفتن از افراد مجرب می تواند به شما کمک کند تا در طول مدت زمانی کوتاه مشکل را برطرف نمایید.

۰ ۰ رای
رتبه بندی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
به اشتراک گذاری بر روی facebook
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی email
خرید جاروبرقی - خوبان

10 نکته خرید جارو برقی بوش

جارو برقی یکی از اصلی ترین لوازم خانگی به شمار می رود که از آن برای نظافت و تمیز کردن منزل استفاده می شود. توجه

نگهداری از ساید بای ساید بوش - نمایندگی بوش خوبان

نگهداری از ساید بای ساید بوش

یخچال‌ های ساید بای ساید ای که از مدرن ترین و به روز ترین انواع یخچال فریزر‌ها هستند که به دلیل زیبایی و همچنین کارایی

0
لطفاً نظر دهید.x
()
x