نگهداری از مایکروفر با 4 روش

نگهداری مایکروفر و افزایش طول عمر آن با رعایت ۴ نکته اساسی

     استفاده و نگهداری از مایکروفر به شکل اصولی باعث می‌شود تا این وسیله ارزشمند و کاربردی عمری طولانی داشته و همیشه برای شما خوب کار کند. نقص‌های فنی مایکروفر همیشه موجب از کار افتادن این دستگاه نمی‌شوند؛ بلکه در بسیاری مواقع باعث پایین آمدن کارایی آن خواهند شد.

     به عنوان مثال باعث می‌شود تا این دستگاه مدت زمان بیشتری برای گرم کردن یا یخ‌زدایی غذا لازم داشته باشد. مایکروفرها دستگاه‌هایی بسیار حساس هستند؛ اما اگر بدانیم چگونه از آنها استفاده کنیم می‌توانیم تا مدت‌ها نیازمند استفاده از خدمات تعمیرات لوازم خانگی نشویم.

نگهداری ماکروفر-مایکروفر-تعمیر مایکروفر
نگهداری از مایکروفر

  ۱- انتخاب ظروف مناسب برای مایکروفر

        مایکروفرها در انواع مختلفی تولید می‌شوند. بیشتر آنها با اشعه ماکرو اقدام به گرم کردن غذای داخل خود می‌کنند. از ظروف فلزی برای گرم کردن استفاده نکنید. این اشعه‌ها در مقابل ظروف فلزی بسیار حساس هستند. حتی اگر در ظروف مورد استفاده در مایکروفر رگه‌هایی از فلز باشد هم، بهتر است از آنها در این دستگاه استفاده نشود.

        اگر این اشتباه را مرتکب شده باشید؛ احتمالا صدای جرقه زدن را داخل دستگاه خود شنیده‌اید. این شرایط علاوه بر اینکه می‌تواند خطرات لحظه‌ای داشته باشد؛ به مرور باعث خرابی سیستم تولیدکننده اشعه ماکرو خواهد شد. نتیجه این وضعیت کم شدن توان مایکروفر و در نهایت خرابی آن است.

Unhappy Woman Looking At Smoke Emitting Through Microwave Oven
ظروف مناسب ماکروفر

  ۲- نگهداری از چرخ دنده داخلی مایکروفر

        همه مایکروویوها دارای یک سینی شیشه‌ای هستند که به کمک یک چرخ دنده در زیر خود به گردش در می‌آید. چرخش مواد غذایی در مایکروفر موجب می‌شود که همه بخش‌های آن به یک اندازه و متعادل گرم یا پخته شود. اما گاهی مواد غذایی ما یا ظروف مورد استفاده ما از اندازه استاندارد بزرگ‌تر بوده و از چرخش راحت سینی جلوگیری می‌کند.

 

نگهداری مایکروفر- تعمیر ماکروفر - سینی چرخان مایکروفر
نحوه نگهداری ازصفحه چرخان مایکروفر

     شرایط شرح داده شده می‌تواند موجب خرابی چرخ دنده ماکروفر شما شود. برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است در شرایطی که قصد استفاده از بخش چرخان مایکروفر را ندارید؛ این چرخ دنده را از جای خود جدا کنید. خوشبختانه در اغلب مایکروفرها این چرخ دنده به همین منظور به راحتی از جای خود جدا شده و مجددا در جای خود قرار می‌گیرد.

  ۳- تمیز کردن داخل مایکروفر

        بخار غذاها حاوی مواد گوناگون، به‌خصوص چربی‌ها است. این بخارات موجب چرب و کثیف شدن سطوح داخلی ماکروفر می‌شوند. به مرور و با افزایش این آلودگی‌ها، مایکروفر هنگام کار کردن بوی سوختنی خواهد داد. بنابراین بهتر است بنابر میزان استفاده، هر چند وقت یک مرتبه فضای داخلی مایکروفر را به‌طور کامل تمیز کنید. این کار هم سلامت دستگاه شما را تضمین می‌کند؛ و هم از نظر بهداشتی فضای بهتری را برای طبخ یا گرم کردن غذا در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

تمیز کردن و نگهداری مایکروفر - بوشیار - تعمیر مایکروفر
تمیز کردن مایکروفر

   * برای تمیز کردن داخل مایکروفر می‌توانید از شوینده‌های سطوح فلزی (مثل شوینده سینک ظرفشویی، یا شوینده اجاق گاز) استفاده کنید. برای این کار در زمانی که دستگاه کاملا سرد است آن را از پریز برق جدا کرده و سبس به کمک یک ابر سفنجی و شوینده سطوح، سطح داخلی آن را کاملا تمیز کنید.

     در این زمینه توجه کنید که شوینده را به سطوح بالایی مایکروفر که معمولا مشبک هستند اسپری نکنید؛ چراکه ممکن است رطوبت شوینده به بخش‌های داخلی نفوذ کند. برای تمیز کردن این بخش‌ها اسفنج آغشته به ماده شوینده کفایت می‌کند.

* در هنگام تمیز کردن دکمه های مایکروفر بهتر است روی دکمه ها اسپری نکنید. چون خیس شدن دکمه ها باعث از کار افتادن آنها می شود.

  ۴- استفاده از محافظ برق

        مایکروفرها در دسته لوازم خانگی برقی پرمصرف قرار می‌گیرند؛ بنابراین بهتر است برای نگهداری از آنها همیشه یک محافظ برق به کار ببرید. محافظ باعث می‌شود که نواسانات برق بررسی شده و در صورت مناسب نبودن جریان، از ادامه کار مایکروفر جلوگیری شود.

    همچنین بهتر است اگر در خانه‌های قدیمی زندگی می‌کنید؛ همزمان با روشن کردن مایکروفر از سایر لوازم برقی پرمصرف استفاده نکنید.

    رعایت این موارد کمک می‌کند تا دستگاه شما کمتر در معرض آسیب‌های ناشی از نوسانات برق قرار بگیرد.

 

۳.۵ ۲ رای
رتبه بندی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
به اشتراک گذاری بر روی facebook
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی email
خرید جاروبرقی - خوبان

10 نکته خرید جارو برقی بوش

جارو برقی یکی از اصلی ترین لوازم خانگی به شمار می رود که از آن برای نظافت و تمیز کردن منزل استفاده می شود. توجه

نگهداری از ساید بای ساید بوش - نمایندگی بوش خوبان

نگهداری از ساید بای ساید بوش

یخچال‌ های ساید بای ساید ای که از مدرن ترین و به روز ترین انواع یخچال فریزر‌ها هستند که به دلیل زیبایی و همچنین کارایی

0
لطفاً نظر دهید.x
()
x